8 клас

Урок 21-22

Тема : Узагальнення та систематизація знань. Виконання комбінованих завдань
Опрацюйте п. 49.
На узагальнення курсу хімії 8 клас виконайте завдання , запропоновані в параграфі  № 1 - 11

Урок 19- 20

Тема : Узагальнення та систематизація знань за ІІ семестр. 
Виконайте тестові завдання 21.05 

Урок 16-17 (11.05 - 15.05.)

Тема: Виконання тренувальних вправ та розв'язування розрахункових задач

На узагальнення теми "Основні класи неорганічних сполук " виконайте тестові завдання та розв'яжіть задачі.

Якщо виникнуть питання , можете на писати на пошту.
1. Укажіть речовину Х у схемі перетворень: CuO → Х → Cu(OH)2 → CuCl2
А Cu2O
Б CuOH
В Cu
Г CuSO4
2. Укажіть рядок речовин, з якими взаємодіють кислоти. Складіть рівняння реакцій з сульфатною кислотою.
А вода, луги, солі, кислоти
Б луги, солі, вода
В кислотні оксиди, кислоти, солі
Г основні оксиди, основи, солі
3. Укажіть формулу речовини, яка не взаємодіє з натрій гідроксидом.
А Zn(OH)2
Б ZnCl2
В HCl
Г BaO
4. Укажіть речовини, у реакції між якими утворюється газ. Складіть рівняння реакцій
А калій сульфат і барій гідроксид
Б аргентум(І) нітрат і хлоридна хлорид
В кальцій карбонат і хлоридна кислота
Г калій гідроксид і сульфатна кислота
Завдання 5 передбачають встановлення відповідності між стовпчиками.
5. Установіть відповідність між формулою сполуки та її назвою і природою.
Формула сполуки                   Назва речовини                           Природа речовини
А CaCO3                                 І натрій гідроксид                          1 розчинна основа
Б Al2O3                                  ІІ алюміній оксид                            2 середня сіль
В HCl                                      ІІІ кальцій карбонат                      3 амфотерний оксид
Г NaOH                                  ІV алюміній(ІІІ) оксид                  4 основний оксид
                                                 V кальцій гідрогенкарбонат         5 кисла сіль
                                                VI хлоридна кислота                      6 нерозчинна основа
                                                                                                            7 кислота
У завданні 6 відповіді передбачають встановлення послідовності та
відкриту форму. 
6. Замініть назви класів сполук 1, 2, 3, 4 у схемі перетворень метал (1) →
амфотерний оксид (2) → сіль (3) → гідроксид (4) на відповідні формули.
Складіть відповідні рівняння реакцій.
А Са                                        Д Al(OH)3
Б Al2O3                                  Е Al
В Ca(OH)2                             Ж СaО
Г Al2(SO4)3                           З CaSO4
Відповідь і рівняння реакцій __________________
Розв'яжіть задачі
7.  Обчисліть масу (г) алюмінію, який може витіснити з сульфатної кислоти
водень об’ємом 6,72 л (н.у.). Обчисліть кількість атомів Гідрогену, які
містяться в зазначеному об’ємі водню.
Обчислення _________________________________________________________
8.  Обчисліть масу (г) середньої солі, яку можна добути реакцією натрій
гідроксиду з газуватою речовиною, що утворилася в результаті взаємодії
кальцій карбонату масою 10 г з достатньою кількістю хлоридної кислоти.
Обчислення __________

Урок 14-15.

Тема: Технологія розв'язування експериментальних задач.
Опрацюйте п. 44.
Розв'яжіть задачі № 133 стор.198, № 152 стор. 214., № 165  стор 223
№ 172, 173 стор 230
Опрацюйте п. 45.
виконайте теоретично (вертуально)
експериментальні задачі № 1, 2, 4, 9(а), 10(а).
дія індикаторів ( № 1).
№ 2
№ 4

№ 10 (а)
Практична робота.
Прізвище, ім'я, 
Клас.
1. Опишіть спостереження по кожному досліду
2. Складіть рівняння реакцій до завдань 2, 4, 10.
3. Завдання № 9 перепишіть та розв'яжіть перетворення, складіть рівняння реакцій.
Відповіді надішліть мені на пошту. Пишіть розборлево. Кожне завдання з нового рідку з абзацу. Фотографуйте правильно ( не до гори ногами).

Урок 12-13. Дистанційне навчання.(з 27.04. - 01.05)


Тема: Поширеність у природі оксидів, кислот, основ, солей.
Використання оксидів, кислот, основ, солей.  Вплив на довкілля і здоров'я людини.
Опрацюйте п. 47, 48.
Виконайте завдання №178, розв'яжіть задачу №183 стор.245.
Виконайте завдання № 6 стор.250.
Виконайте навчальні проекти з будь якої з тем:
1. Неорганічні речовини - представники основних класів у будівництві й побуті.
2. Хімічний склад і використання мінералів.
3. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров'я людини.
План проекту:
1. Тема. Прізвище, ім'я, клас.
2. Мета.
3. Актуальність обраної теми.
4. Розкриття теми.
5. Висновки.
Якщо Ваш проект у вигляді презентації, то не більше 8 слайдів. Якщо у вигляді реферату - не більше 2 сторінок.
Надішліть свій проект мені на пошту
mmyu151968@gmail.com

Урок 10-11. Дистанційне навчання.(з 20.04. - 24.04)

Тема: Розрахункові задачі. Обчислення за хімічним рівнянням маси, об'єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакції
Опрацюйте навчальний матеріал відеоуроку

Розв'яжіть всі задачі розом з вчителем.

Розв'яжіть задачі № 152 стор.214, №159 стор 219 у робочому зошиті самостійно.

На узагальнення виконайте тестові завдання 

тест       до наступного уроку за розкладом

Урок 8-9. Дистанційне навчання.(з 06.04.20)

Тема: Генетичні зв'язки між основним класами неорганічних сполук

Повторіть основні поняття

Оксиди - складні речовини, що складаються із двох хімічних елементів, одним з яких є Оксиген. Валентність Оксигену в оксидах дорівнює II. Поділяються на класи: основні, кислотні, амфотерні. Можна добути! взаємодією простих речовин з киснем.

Основи - складні речовини, що складаються із атомів металів і групи ОН. Група І - валентна, тому її кількість залежить від валентності атомів металу. Поділяють на луги і нерозчинні у воді сполуки.

Кислоти - складні речовини, які складаються із атомів Гідрогену і кислотного залишку. Валентність кислотного залишку визначає кількість атомів Гідрогену в сполуці. Класифікують в залежності від ознаки: за наявність Оксигену і за кількістю Гідрогену.

Солі - складні речовини, які утворені атомом металу і кислотного залишку. Розподіляються на нормальні (середні), кислі, основні


Генетичний зв’язок — це зв’язок між речовинами різ­них класів, що ґрунтується на взаємоперетворенні  речо­вин і показує походження одних речовин від інших.


Генетичний ряд металів. 
Генетичний ряд металів має такий вигляд: 
метал —> основний оксид —>основа (луг) > сіль.
Метал, що започатковує генетичний ряд, наявний в усіх його складних речовинах, наприклад:
                                            1              2                    3
Ca > CaO >Са(ОН)2>СаС12
1)   2Са + 02 = 2СаО;
2)  СаО + Н20 = Са(ОН)2;
3)  Са(ОН)2 + 2НС1 = СаС12 + 2Н20.
Зверніть увагу !       
Правило генетичних зв’язків:
1. Кількість стрілочок у схемі відповідає кількості рівнянь хі­мічних реакцій, які необхідно скласти.
2.  Сполуки, записані перед стрілочкою, обов’язково мають вступити в хімічну реакцію.
3.  Сполуки, записані після стрілочки, мають утворитися внаслі­док реакції.
Проте, як вам відомо, нерозчинну основу не можна добути з оксиду, піддавши його взаємодії з водою. Тому генетичний зв’язок ускладнюється на одну ланку:
метал —> основний оксид —>сіль —> основа —> інша сіль.
Для заліза та сполук  Феруму він має вигляд:
                                    1              2                  3                    4
Fe —> FeO—> FeS04 —> Fe(OH)2 —> FeCl2

1)    2Fe+O2=2FeO
2)    FeO + H2SO4=FeSO4+H2O
3)    FeSO4+2NaOH =Fe(OH)2   +Na2SO4
4)    Fe(OH)2+2HCl= FeCl2+2H2O
   Генетичний ряд неметалів. Генетичний ряд неметалів утворюється за тим самим принципом, що й металів, лише гідрат оксиду в ньому не основа, а кислота:
неметал —> кислотний оксид —>  кислота —> сіль.
Розглянемо генетичний ряд неметалів на прикладі сірки                                              2                 3
S  —> S02  —> Н2S03  —> К2S03
1) S + 02 = S02;
2)  Н20 + S02 = Н2S03;
3)  2КОН + Н2S0з = К2S03 + 2Н20.
    Генетичний ряд неметалів, у якому основою виступає нерозчинна кислота. Цей ряд можна представити за допомогою таких перетворень: 
неметал —> кислотний оксид —сіль —> кислота —> кислотний оксид —> неметал.
Наприклад, генетичний ряд Сіліцію:
         1               2                  3                  4             5
Si —> SіO2 —> Na2SiО3 —> Н2 SіО3 —> SiO2 —> Si.
1)    Si + O2 = SіO2
2)    SіO2 + 2NaОH = Na2SiО3 + Н2 О
3)    Na2SiО3 + 2НCl = 2NaCl + Н2SiО3
4)    Н2SiО3 = SiО2 + Н2 О
5)    SiО2 = Si + О2
Проте необов’язково, щоб з утворенням солі генетичний ряд завершувався. Його можна продовжити і, зокрема, у зворотно­му напрямі:
       1             2                3                     4                 5                    6               7
Cu > CuO > CuS04 >Cu(OH)2 > CuCl2   > Cu(OH)2 > CuO > Cu
1)    2Cu + 02 = 2CuO;
2)    CuO + H2S04 - CuS04 + H20;
3)    CuS04 + 2KOH - Cu(OH)2 + K2S04;
4)    Cu(OH)2 + 2HC1 - CuCl2 + 2H20.
5)    CuСl2 + 2NaOH = Cu(OH)2 + NaCl
                   t
6)    Си(ОН)2> CuO + Н20;
                        t
7)    CuO + Н2 > Cu + Н20.
Приклад завдань
1. Установіть генетичний ланцюжок добування натрій алюмінату.
А    Al Cl3
Б     Al
В     Al (OH)3
Г     Al 2O3

Al   —>   Al 2O3   —>    Al Cl —>        Al (OH)3 —>       Na3AlO3
Рівняння реакцій
1)    4 Al + 3O2=2Al2O3
2)    Al2O3+ 6HCl = 2 AlCl3+3H2O
3)    AlCl3+3NaOH = Al(OH)3    + 3NaCl
4)    Al(OH)3+3NaOH = Na3AlO3+3H2O
2.     Перетворення Сульфуру «зашифровані» схемою:
2      гідратація     +Al(OH)3    
S       àA          àБ      àВ     
Розшифруйте речовини А, Б, В; укажіть, до якого класу вони належать. Напишіть рівняння реакцій.
1)    S+O2= SO2    
2)    SO2 + H2O = H2 SO3
3)    3 H2 SO3+2 Al(OH)3= Al2 (SO3)3+6 H2 O

А -SO2  оксид;  БH2 SOкислота ;  В_  Al2 (SO3)3  сіль

Зробіть конспект уроку в зошиті.
На закріплення опрацюйте відеопризентацію 

На узагальнення виконайте тестові завдання до наступного уроку за розкладом


Урок 6-7. Дистанційне навчання.(з 06.04.20)

Тема: Фізичні та хімічні властивості середніх солей.

Повторіть  поняття про солі як клас неорганічних сполук. п. 34.

Опрацюйте матеріал навчального відеоуроку


На узагальнення виконайте тестові завдання Тест 1 (до 10. 04)

Опрацюйте п. 41

На узагальнення виконайте тестові завдання Тест 2 ( до 10.04)


Урок 5. Дистанційне навчання.

Тема:  Узагальнення та систематизація знань з теми "Загальна характеристика оксидів кислот і основ".

Повторіть хімічні властивості оксидів





Повторіть хімічні властивості кислот



Повторіть хімічні властивості основ



На узагальнення виконайте завдання

 Закінчіть і порівняйте рівняння хімічних реакцій. Зверніть увагу, що деякі реакції неможливі:
1) а) NaNO3 + H2SO4 →
б) CO2+ H2SO4
в)  NaOH + H2SO4
г)  Hg + H2SO4
2) а) AlCl3 + H3PO4 →
б) K2O + H3PO4 →
в)  BaSO4 + H3PO4 →
г)  Ag + H3PO4 →
3) а) ZnSO4 + HCl →
б) MgO + HCl →
в)  Pt + HCl →
г)  Li + HCl →
3. Яку масу гідроген сульфіду можна одержати з 5,6 л H2 (н. у.)?
4. Який об’єм водню (н. у.) можна одержати внаслідок взаємодії 204 г цинку з розчином сульфатної кислоти?

Виконайте тестові завдання до 06.04.20.

Урок 4. Дистанційне навчання.

Тема: Хімічні властивості амфотерних гідроксидів: взаємодія з кислотами, лугами (в розчині, при сплавленні)

Опрацюйте конспект. Виконайте завдання.

Письмовий хімічний диктант  (6-8 хв)

   Завдання. У таблиці під кожним номером твердження поставте «+», якщо ви погоджуєтеся, «-» - не погоджуєтеся.

1. Продуктом реакції нейтралізації є сіль і вода.

2. Калій гідроксид і натрій гідроксид можуть розкладатися при нагріванні.

3. Cu(OH)2 + 2 HCl = CuCl2 + 2H2O. Це приклад реакції нейтралізації.

4. Fe(OH)2 ®. Дана реакція можлива.

5. У розчині купрум ( ІІ ) гідроксиду фенолфталеїн стає малинового кольору.

6. У рівнянні реакції NaOH + SO2 = ? + H2O пропущеною речовиною є Na2SO4

7. Ni(OH)2 ®. Загальна сума коефіцієнтів у закінченому рівнянні реакції

     дорівнює 4.

8. У водному розчині дана реакція відбувається: Fe(OH)2 + BaCl2 ®.

Самоперевірка:
Номер
запитання
1
2
3
4
5
6
7
8
Відповідь
 +
 +
 +
 -
 -


Тема уроку

Хімічні властивості амфотерних гідроксидів


Деякі гідроксиди залежно від того, з якими речовинами вони реагують, виявляють основні або кислотні властивості. Такі сполуки називають амфотерними.       Здатність сполуки виявляти основні та кислотні властивості називають амфотерністю. 




Складіть формули амфотерних сполук.


Амфотерні елементи
Zn(ІІ)
Al(ІІІ)
Be(ІІ)
Pb(ІІ)
Sn(ІІ)
Амфотерний оксид цього елемента

ZnO




Амфотерний гідроксид цього елемента
Zn(OH)2
H2ZnO2







Виконайте завдання в зошиті .   Для цього опрацюйте параграф 39
     1. Напишіть рівняння хімічних реакцій що характеризують хімічні властивості цинк гідроксиду як основи.
     2. Напишіть рівняння хімічних реакцій що характеризують хімічні властивості цинк гідроксиду як кислоти.
    3.  Напишіть рівняння хімічних реакцій що характеризують хімічні властивості алюміній гідроксиду як основи.
     4. Напишіть рівняння хімічних реакцій що характеризують хімічні властивості алюміній гідроксиду як кислоти.
Доведення амфотерності алюміній гідроксиду показано на відео

Для закріплення матеріалу виконайте тестові завдання

Відкрийте посилання join.naurok.ua


введіть Код доступу 722179


Обов'язково вказуйте правильне прізвище та клас.










Урок 3. Дистанційне навчання.

Тема: Хімічні властивості нерозчинних основ.

Опрацюйте конспект.

Загальні хімічні властивості нерозчинних основ
1. Нерозчинні основи взаємодіють з кислотами, утворюючи сіль і воду.

Наприклад, при взаємодії купрум(II) гідроксиду з сульфатною кислотою утворюється купрум(II) сульфат і вода:

Cu(OH)2+H2SO4=CuSO4+2H2O.

При взаємодії ферум(III) гідроксиду з хлоридною кислотою утворюється ферум(III) хлорид і вода:

Fe(OH)3+3HCl=FeCl3+3H2O

2. Деякі нерозчинні основи можуть взаємодіяти з деякими кислотними оксидами, утворюючи сіль і воду.

Наприклад, при взаємодії купрум(II) з сульфур(VI) оксидом утворюється купрум(II) сульфат і вода:

Cu(OH)2+SO3=t°CuSO4+H2O

3. Нерозчинні основи при нагріванні розкладаються на оксид металу і воду.
  
Наприклад, при нагріванні купрум(II) гідроксиду утворюється купрум(II) оксид і вода:

 Cu(OH)2=t°CuO+H2O.

Ферум(III) гідроксид при нагріванні розкладається на ферум(III) оксид і воду:

2Fe(OH)3=t°Fe2O3+3H2O
Опрацювати відеодослід: Добування купрум(ІІ) гідроксиду та розкладання його  при нагріванні

Виконайте тестові завдання та надішліть  відповіді до 25.03.2020р.

Нагадую :  всі завдання будуть перевірені та оцінені.
Для виконання тестових завдань  відкрийте посилання

join.naurok.ua    та введіть 

Код доступу 183256






Урок 2. Дистанційне навчання.

Тема: Хімічні властивості лугів ( дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями).

Опрацювати параграф 38.

Виконати завдання 136, 137.

Опрацювати презентацію



Виконати тестові завдання. Надіслати відповіді до 23.03.20.






Урок 1 . Дистанційне навчання


 Тема:  Хімічні властивості кислот: взаємодія з основними оксидами, основами, солями. Реакція обміну й нейтралізації.

Опрацювати параграф 40.

Виконати завдання 147, 148, 150.

Розв'язати задачу 152.

На узагальнення виконати тестові завдання до вівторка 17 березня.


1 коментар: