7 клас


Дистанційне навчання. ( з 25.05. -29.05.)

Тема: Взаємодія оксидів з водою. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.
Значення води та водних розчинів у природі та житті людини
Опрацюйте відео уроки.
Зробіть конспект в зошиті.
Виконайте завдання, які пропонуються в відео уроці 
Зверніть увагу на лабораторний дослід в відео уроці та заповніть таблицю на стор. 155 підручника.
Опрацюйте п. 28.

Опрацюйте п. 29.

Дистанційне навчання. ( з 18.05. -22.05.)

Тема: Узагальнення та систематизація знань.
На узагальнення матеріалу за ІІ семестр  виконайте тестові завдання 19.05.

Урок 10
Тема: Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.Виготовлення розчину.

Опрацюйте п. 26, 27.

Опрацюйте відеопрезентацію
та відеоурок
На узагальнення розв'яжіть задачу самостійно: №12 стор. 147. Виконайте тестові завдання.




Для цього відкрийте посилання
join.naurok.ua

та введіть Код доступу  893497

Якщо у вас  не було технічної можливості зайти на блог 27.04, я виставляю тематичну роботу ще раз 28.04 з 14.00 до 15.00. 


Для цього відкрийте посилання
join.naurok.ua



та введіть Код доступу  893497

Дистанційне навчання. ( з 27.04. -01.05.)


Урок 9


Тема: Вода, склад молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості. Вода - розчинник. Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.



Опрацюйте відеоурок.









Прочитайте п. 25, 26 . Дайте відповіді на запитання 1, 2, 3, 6.

Дистанційне навчання. ( з 27.04. -01.05.)


Урок 8


Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми "Кисень".

Виконайте тематичну роботу. 

Нагадую!



Тематична робота з теми "Кисень"  виставлена 27.04 з 14.00 до 15.00. 

Розподіліть свій час та виконайте роботу вчасно.


Для цього відкрийте посилання
join.naurok.ua


та введіть Код доступу 452896

Якщо у вас в цей час не буде технічної можливості зайти на блог, я виставлю цю роботу ще раз 28.04 з 14.00 до 15.00. 




Дистанційне навчання. ( з 20.04. -24.04.)


Урок 7

Тема: Колообіг оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню

Опрацюйте п. 23, 24.

Опрацюйте відеоурок 

Для підготовки до узагальнюючого уроку з теми "Кисень" виконайте тестові завдання в робочому зошиті на стор. 135- 138.

Шановні учні! Тематична робота з теми "Кисень" буде виставлена наступного уроку 27.04 з 14.00 до 15.00. 
Розподіліть свій час та виконайте роботу вчасно.
Якщо у вас в цей час не буде технічної можливості зайти на блог, я виставлю цю роботу ще раз 28.04 з 14.00 до 15.00. 

Дистанційне навчання. ( з 13.04. -17.04.)

Урок 6


Тема : Практична робота. Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.


Повторіть тему "Добування кисню"




Виконайте домашній експеримент на стор.113 підручника. Опишіть спостереження.

 Ілюструйте їх фото або відеоматеріалами. 

У висновку поясніть свої спостереження та запишіть в робочому зошиті  

Опрацюйте відео практичної роботи




В робочому зошиті запишіть:

1. Тема практичної роботи
2. Мета
3. Дайте відповіді на запитання:

  1. Яка реакція лежить в основі добування кисню?      
  2. До якого типу відносять цю реакцію?      
  3. Яку речовину  називають каталізатором?        
  4. Які біологічні каталізатори використовують для добування кисню?      
  5. Складіть рівняння добування кисню з гідроген пероксиду. 
  6. Як довести наявність кисню?      
  7. В який спосіб можна зібрати кисень і чому?      
  8. Складіть рівняння горіння Вуглецю.
4. Зробіть висновок .



     Дистанційне навчання. (з 13.04. -17.04.)

Урок 5

Тема : Виконання тренувальних вправ на складання хімічних рівнянь розкладу та сполучення.

Повторіть основні поняття

Хімічна реакція за участю кількох реагентів з утворенням одного продукту реакції – реакція сполучення



Хімічна реакція за участю одного реагенту з утворенням кількох продуктів         реакції – реакція розкладу




Складні речовини, утворені двома елементами, одним з яких є Оксиген –  оксиди




Реакції речовин з киснем – реакції окиснення


 Реакції окиснення, що супроводжуються виділенням тепла і світла – реакція горіння


Виконайте тестові завдання до наступного уроку за розкладом


 


Дистанційне навчання. ( з 06.04.20.)

Урок 4

Тема: Поняття про оксиди ( горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння.

Згадайте основні понятті про Оксиген та дайте відповіді на запитання:

1. Який порядковий номер у Оксигену в періодичній системі?
2. Яка валентність у Оксигену?
3. Які прості речовини утворює Оксиген?
4. Агрегатний стан кисню за звичайних умов?
5. Важчим чи легшим за повітря є кисень?
6. Вкажіть розчинність кисню у воді.
7. Скільки атомів оксисену входить до складу озону?
8. Що таке каталізатор?
9. В який спосіб можна зібрати кисень?
10. Як перевірити наявність кисню в склянці?
     11. Вкажіть формулу води та кількість атомів Оксигену в ній.
       12. Яка відносна молекулярна маса кисню.
       13. В якій групі розташований Оксиген?  

Повторіть основні поняття:


1.   Хімічна реакція за участю одного реагенту з утворенням кількох продуктів         реакції – розклад
2.   Поняття «каталізатор» увів вчений – шведський хімік Берцеліус3.   Речовини, які прискорюють хімічні реакції, але не входять до складу їхніх        продуктів – каталізатори
4.   Біологічні каталізатори, які прискорюють хімічні реакції у живих організмах –ферменти
5.   Термічним розкладом перманганату калію кисень вперше добув – Шеєле
6.   Термічним розкладом меркурій(ІV) оксиду кисень добув – Прістлі
7.   Хімічна реакція за участю кількох реагентів з утворенням одного продукту реакції – сполучення
8.   Складні речовини, утворені двома елементами, одним з яких є Оксиген –  оксиди
9.   Реакції речовин з киснем – окиснення
10. Реакції окиснення, що супроводжуються виділенням тепла і світла – горіння
11. Способи збирання кисню – витіснення повітря,  витіснення води
12. В лабораторії кисень добувають розкладом – оксигеновмісних сполук




Допишіть рівняння хімічних реакцій ( виконайте завдання в зошиті)

      Р    +   О2                        С    +   О2

      В    +   О                       Аl   +   О2

      Nа  +   О2                        Мg  +   О2

      Сu  +   О2                        Н2   +   О2

Опрацюйте параграф 22. 


Проста речовина кисень підтримує горіння. Кисню, що міститься в повітрі, досить для горіння дров у багатті, природного газу в грубці, вугілля в каміні. Якщо використовувати для горіння чистий кисень, воно відбувається інтенсивніше.Розгляньмо процес взаємодії кисню з деякими простими і складними речовинами, а також сполуки що утворюються при цьому.Тому тема нашого уроку: Поняття про оксиди, окиснення.
           Що це нам дає:                        - поглиблюємо знання про властивості кисню                        - знаючи властивості кисню попереджуємо процеси гниття, скисання, ржавіння                        - розширюємо кругозір про речовини побуту                        - вивчаємо хімію і здобуваємо позитивні оцінки на уроці - Взаємодія речовин з киснем не завжди супроводжується горінням. Більшість таких реакцій відбувається непомітно:- скисання молока- ржавіння заліза- гниття Речовина, взаємодіючи з киснем, зазнає окислення, тобто змінюється за участю кисню. (Такі реакції називаються реакціями окиснення). Запис в зошитОкисненняце хімічна реакція взаємодії речовин (простих і складних), з киснем.
       
Повільним окисненням речовин зумовлено ржавіння заліза, скисання молока, фруктових і ягідних соків, прогорання масла, псування багатьох інших продуктів харчування.
            Кисень, потрапляючи через легені в організм людини, окиснює різні сполуки, в тому числі й ті, які постійно входять із їжею.
 Дихання – приклад життєво необхідного повільного окиснення в живій природі.

Горіння – це хімічна реакція, за якої відбувається окиснення речовин з виділенням тепла і світла. У більшості випадків у результаті цих реакцій утворюються оксиди
Оксидице складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких – Оксиген з валентністю II.
Загальна формула оксидів ЕnOm.
Найпоширенішим оксидом на нашій планеті є звичайна вода!
2 + О2 → 2Н2О
 
Кожний оксид має хімічну назву, а деякі ще й традиційні, або тривіальні назви. Хімічна назва оксиду складається із двох слів. Першим словом є назва відповідного елемента, а другим словом – «оксид». Якщо елемент має змінну валентність, то він може утворювати кілька оксидів. Їх назви мають відрізнятися. Для цього після назви елемента вказують (без відступу) римською цифрою в дужках значення його валентності в оксиді. Приклад: купрум(ІІ) оксид (читається «купрум-два-аксид»). Оксиди в яких елемент має найбільшу валентність (відповідає номеру групи) називаються вищими.





Складіть формули оксидів в зошиті:


Хлор(ІІ) оксид
натрій оксид
фосфор(ІІІ) оксид
магній оксид
Сульфур(VI) оксид



      « Шпаргалка » (запис у зошит)

Умови виникнення горіння

Умови припинення горіння
- нагрівання речовини до температури
   займання
- охолодження речовини
- доступ кисню

- припинення доступу повітря

      « Шпаргалка »

Причини виникнення пожеж

Наслідки пожеж
·        дитячі пустощі з вогнем;
·        паління в ліжку;
·        порушення правил зберігання;
·        горючих і легкозаймистих речовин;
·        несправності електропроводки;
·        необережне поводження з електропобутовими нагрівальними приладами;
·        пошкоджене пічне опалення;
·        необережне поводження з вогнем в лісових масивах.

·        вигорання лісових масивів, загибель тварин, птахів, рослин;
·        загибель людей;
·        знищення майна. будівель;
·        отруєння навколишнього середовища.

 Домашнє завдання.                                                                                                      
  Вивчити п.22, зробіть записи в зошиті.
 Виконайте завдання, які були в ході уроку.

 Дистанційне навчання. 

Урок 3

Тема: Хімічні властивості кисню: взаємодія кисню зі складними речовинами

 Опрацюйте теоретичний матеріал. Зробіть конспект в робочому зошиті. 

Мета: Вивчити хімічні властивості кисню та навчитися складати рівняння горіння простих та складних речовин

Тема :  Хімічні властивості кисню: взаємодія зі складними речовинами

       В атмосфері кисню можуть горіти не лише прості речовини, а і складні.
Під час горіння складної речовини утворюються оксиди елементів, які входять до складу цієї речовини.
       Наприклад, якщо запалити природний газ, який використовується як побутове паливо (до його складу входить, в основному, газ метан CH4), у результаті горіння утворюються два оксиди: карбон(IV) оксид (вуглекислий газ) і гідроген оксид (вода):

CH4+2O2=CO2+H2O.


Аналогічно горить і переважна більшість органічних речовин — з утворенням вуглекислого газу і води.
Горіння глюкози:         C6H12O6+6O2=6CO2+6H2O;
горіння цукру:              C12H22O11+12O2=12CO2+11H2O;


горіння етилового спирту:        C2H5OH+3O2=2CO2+3H2O.

Реакції горіння неорганічних речовин відбувається аналогічно — з утворенням оксидів елементів, що входять до складу складної речовини.

Горіння гідроген сульфіду:      2H2S+3O2=  2H2O+2SO2;

горіння гідроген фосфіду:     2PH3+4O2=P2O5+3H2O;

горіння цинк сульфіду:          ZnS+O2=ZnO+SO2.

Зверни увагу!
Винятком є горіння амоніаку NH3. У результаті, в залежності від умов, може утворюватися азот N2, або один з оксидів нітрогену, наприклад NO:

4NH3+3O2=2N2+6H2O;

або:
4NH3+5O2=4NO+6H2O.
Кисень взаємодіє з деякими оксидами. Продуктами таких реакцій є інші оксиди, в яких елементи виявляють вищі значення валентності, ніж у вихідних сполуках.
Наприклад:

2SO2+O2=2SO3;

2CO+O2=2CO2;

MnO+O2=MnO2.

На узагальнення виконайте тестові завдання . 

Нагадую: всі роботи будуть перевірені та оцінені.

Для виконання тесту відкрийте посилання

join.naurok.ua

та введіть Код доступу 949589


Бажаю успіхів!

Шановні учні, термін виконання тесту продовжую до 30.03. до 21.00 

Для виконання тесту відкрийте посилання

join.naurok.ua

та введіть Код доступу

541509



Дистанційне навчання. 

Урок 2 

Тема: Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими та складними речовинами.
Опрацювати параграф 21
Опрацювати відеоурок

Переглянути відео хімічних реакцій кисню з різними речовинами. Скласти рівняння хімічних реакцій. 


Скласти конспект відеоуроку в робочому зошиті.

Виконати вправи 17,18 стор. 121.

Виконати тестові завдання на закріплення. Відповіді надіслати до п'ятниці 20.03.20.




Завдання для дистанційного навчання з 12.03.2020 р.

 Опрацювати параграф 20 

Вивчити рівняння реакцій добування кисню
Виконати тестові завдання на закріплення до понеділка 16.03

1 коментар:

  1. Здравствуйте,а как я должна сделать эксперимент ещё и заснять его на фото или видео,если лабораторную посуду сейчас достать нет возможности,а дома ее не имеется?

    ВідповістиВидалити